הטיול הגדול לארה"ב - השבוע השני ...

אחרי השבת שעברה עלינו בסאן פרנסיסקו , המשכנו בטיול בעיר .
התחלנו את היום בטיול לאלקטרז .
את הכרטיסים יש להזמין הרבה זמן מראש , כי הם נחטפים!
אנחנו לא הצלחנו להשיג דרך האתר הרישמי - רק דרך של הזמנת הכרטיסים לאטרקציות באתר "למטייל"
מגיעים לרציף 33 - יש חניה ממש ממול - ב45$ . אם ממשיכים עוד רחוב - מוצאים ב20$ , ליום שלם !
הפלגנו בול בזמן, יש שם מישהו שמסדר את התור - ולא נותן להיכנס לתור - לפני הזמן ...
הסתבר  לנו שזה תאריך מיוחד, חגיגות ה83 לכלא.
הביאו לשם בוגר הכלא, וסוהרים, לשעבר, שסיפרו על החוויות שלהם באי.
כל מי שעולה לאי , מקבל הדרכה ע"י מכשיר אודיו (קצת ניראה לי כמו מסיבת אוזניות שכזו ) עם אופציה לכל מני שפות - לצערינו עברית לא הייתה ביניהן , כך שאנחנו היינו צריכים להסביר לקטנצ'יק על כל מעבר או חדר .
האי עצמו יפיפה , מוקף מים ומטופח . ההפלגה לשם וחזרה מאוד קצרה וניתן להשקיף ממנה - על גשר שער הזהב .

אחרי הסיור, חזרנו לחוף, וטיילנו לאורך החוף, לפיר  39 - זהו סוג של יריד , עם כמה חניות מזכרות , המון אוכל , ואטרקציות - כמו האקווריום .

אנחנו לא ניכנסנו - כי כבר היינו ביום שישי שלפני באקווריום של מוזאון המדע.
מאחורי הרציף - יש מושבה גדולה של אריות ים חופשיים - יש שם מעין במה - שניתן לעמוד , להביט ולצלם .
המראה מרהיב - והקולות שלהם ממלאים את האוזניים .

המשכנו הלאה, לאורך הרציפים למוזאון משחקי הוידאו, ואף ראינו, צוללת וספינת מלחמה, המשמשות כמוזיאון צף.
חיפשנו אוכל כשר באיזור ולא מצאנו .
את היום סיימנו בקניות בראלף , הסופר עם המחלקה הכשרה , ולמלון ...להמשיך במרתון סרטי "בחזרה לעתיד" .

ביום שני , התארגנו , ונסענו לשדה התעופה של סן פרנסיסקו - SFO .
מסתבר שאין ממש תחנת דלק קרובה לנמל (זו שליד - מותאמת למילוי גז בלבד!!), והחזרנו את הרכב ללא מילוי דלק - לקח להמשך ...
לאחר החזרת הרכב - יש סוג של רכבת שמעבירה אותך לטרמינל .
השדה חדיש ונעים - ומה שאהבתי שהוא מבוסס על שירות עצמי - בעיקר בנושא המטען , והשילוח שלו .
אוטומט להנפקת מדבקות למטען

אחרי מסירת המזוודות בדלפקי Southwest - עברנו בדיקה ביטחונית , דיי קפדנית , יש לציין , וניגשנו לגייט .
מסתבר , שהכניסה לטיסה - כמו בטיסות לאו קוסט שלנו - ללא שמירת מקום - אלא לפי איזורים במטוס .
מכיוון שהזמנו את הטיסה מזמן , ושילמנו עליה ממש מעט מאוד (95$) - היינו כמובן , בסוף  .
אבל - סחבק לא פראייר , וכשהסברתי לדיילת שאני עם ילדים קטנים - ניכנסנו בין הראשונים -אני והקטנים -  וכך שמרתי מקום לכל המשפחה ...
הטיסה עצמה הייתה לא נעימה , בלשון המעטה , מאוד מטלטלת , ומלאת כיסי אוויר .
התפלאתי שבטיסה חילקו שתיה חופשי (קולה , ספרייט - מה שרק רצינו) - ובוטנים .

ויוה לאס וגאס!!!

המעבר בין סן פרנסיסקו הקרירה ללאס וגאס הרותחת - תפס אותנו מוכנים , מאוד!
הבאנו לכולם בגדים להחלפה -  בתיקי גב ובטרולי - כי האיסוף מזוודות דיי רחוק - ותוך שניות עברנו למוד של קיץ ...
מה שהפתעתי ממנו באמת - המיקום של מכונות המזל , ממש ביציאה מהמטוס .

גם הפעם - כוונו לשאטלים של חברות ההשכרה - שיושבות מחוץ לשדה , והיגענו לעמדה של ALAMO .
הפעם - ידענו מראש שאין סיכוי שניקח את הרכב שיציעו לנו , כלקח מהפעם הקודמת - אמרנו לסוכנת מראש - שאנחנו מעוניינים לשדרג למשהו כמו הסברבן שהיינו איתו , והיא הלכה איתנו רכב אחרי רכב - עד שמצאנו את הפורד אקספלורר , שהייתה לא פחות מפנקת ונוחה מהסברבן .
מסתבר שלסוכנים - יש גמישות מה במתן ההנחות - והיא נתנה לנו בחצי מחיר - ממה ששילמנו על הסברבן לשבוע!
שווה לבדוק ולבקש (וגם לתת טיפ , אחרי שהכל ניסגר ..)
עוד משהו שעשינו - זה לסדר שלא נצטרך למלא דלק בהחזרת הרכב - כיוון שהדלק זול יותר בנבדה מאשר מקליפורניה , ומכיוון שראינו שלא הספקנו למלא בSFO - הסידור היה - "מלא לריק" ולא "מלא למלא ".
זה גם חסך לנו כסף - וכאב ראש למצוא תחנת דלק לפני הטיסה ....
ביציאה מהחניה - ובעצם - בפעם הראשונה בחיי - בדקו שיש לנו רישיון בין - לאומי (כן  - ההוא המעפן של ממס"י ) , למזלינו - היה לי - ורק אחרי הצגתו - יכולנו לצאת מהחניה .

כיוון שאתם עוקבים אחרי כבר כמה ימים - שמתם לב שלמעשה מערב שבת - לא אכלנו שום דבר "רציני" .
גם אנחנו שמנו לב - ובעיקר הגדול שלנו - שהבטחנו לו בשר , אז שמנו פעמינו ל"מטבח של אוסי" .
אינני מבקר מסעדות , ולא מתיימר להיות - אבל זה היה פשוט נהדר - החל מהשירות וכלה בטעם .
הילדים ממש התמוגגו . (ולא - אני גם לא מקבל אחוזים והנחות ..) שווה !
משם - המשכנו להצטיידות בסופר שממול - אלברטסון - שיש לו מחלקה כשרה .

מכיוון שידענו שאנחנו הולכים ל"מדבר" , השתדלנו להעמיס כמה שיותר דברים - כי לא היה צפוי לנו אוכל כשר בימים הקרובים .
התחלנו בנסיעה הארוכה לעיירה בשם ויליאמס , למוטל La Quinta Inn & Suites Williams-Grand Canyon Area .
המוטל נחמד מאוד , נקי ומסודר - עם בריכת שחיה ואיזור כביסה (שזה הדבר הראשון שאני בודק ...)
ויש שם שתיה חמה וקרה - כל היום חופשי , ובבוקר ארוחת בוקר קלה .
כמובן שיש את הדברים המוזרים שקורים לי בדרכים , וגם הפעם - היה משהו מוזר ....
במעלית המוטל - פגשה אותי אישה מבוגרת , ששאלה מהיכן אנו - וכשהבינה שמולה יהודי מישראל , היא התרגשה מאוד - ובקשה ללחוץ את ידי - שכן אנו בני העם הנבחר!
ביום שלישי - קמנו מוקדם , העמסנו את הכל לאוטו - ויצאנו לגראנד קניון .
מכיוון שהיה חם - החלטנו לקחת את השאטל (הכתום ) , לרדת ממנו - להביט ולהמשיך הלאה .

הנוף אכן מרהיב , הפארק לא היה עמוס מדיי , אבל מכיוון שידענו שיש לנו עוד נסיעה ארוכה - ויום עמוס למחרת , ניכנסנו לאוטו - ונסענו לפייג' - למוטל La Quinta Inn & Suites Page at Lake Powell - שגם הוא - כמו הקודם - מאותה משפחה , עם אותו תפריט (רק מחיר הכביסה יקר יותר ) .....
הספקנו להגיע לשקיעה ב"סיבוב הפרסה" , אגב - שימו לב לאזהרות שם - קחו איתכם בקבוק מים , ונעלים - כי זו הלכה קשה מאיזור החניה - שלא רואים עד כמה , מלמטה)

ביום רביעי - קמנו ב30: 5,התארגנו,אכלנו ארוחת בוקר קלה , והלכנו לעשות את המסלול התחתון של קניון אנטילופ, ליד פייג'.
בזכות זה שהגענו מוקדם (כמו תמיד, בזכות אישתי... שגם הזמינה את הסיור ממזמן- דרך אחת מהחברות של האינדיאנים שמנהלים , בלעדית את המקום -
http://lowerantelope.com), מזג האוויר היה אחלה.
כשיצאנו מהקניון, היה כבר חם... אפילו מאוד!
המסלול עצמו קצר, וקל, אך ממש לא מתאים לעגלות, ואני בספק אם אפשר לעשות את זה עם מנשא.
...
הקניון נוצר כתוצאה ממים ורוחות, שיצרו צורות מדהימות, שאי אפשר להפסיק לצלם אותן..
המדריכים עוצרים מדיי פעם, עוזרים לצלם, ומסבירים.

אחרי המסלול, חזרנו למוטל שלנו, לעוד כוס קפה, ולהתארגנות, לקראת היציאה לאגם פאוול.
שכרנו סירה משפחתית ואיטית מקווין ופאולה, שהיו מקסימים.
לא היה לנו לחץ לסירת מירוץ או אופנועי ים, וזה היה, יחסית זול (190$,ועוד דלק), ושוב, הם היו נפלאים, הביאו לנו צידנית, ניפחו לנו את גלגלי הים של הילדים, ובכלל, היו אחלה.
לא צריך רישיון לסירה הזו.
אחרי שנסענו למקום ההורדה של הסירה, ואחרי הסבר קצר, יצאנו לשוט.
גם באגם, הנוף היה מדהים, ומדי פעם ניתן לעצור, לקפוץ למים, או לעשות "על האש", בגריל הגז שבסירה.
קנינו מראש סוג של תבניות ח"פ,בוולמרט שבפייג' עצמה ,  ועליהן עשינו נקניקיות.. מגניב לגמרי.
האגם עצמו, סוער למדיי, וכל מעבר סירה מטלטל את הסירה שלנו.. אבל מתרגלים..
היה נעים וכייפי.

אחרי האגם, חזרנו למוטל, להחליף בגדים ולקחת את הציוד, שהשארנו בבוקר.
נסענו משם לאזור ברייס, כשבדרך ראינו המון צבאים שהסתובבו חופשי.

ה"מלון" בברייס - היה למעשה בית משפחתי ונעים בBryce Canyon Inn Cabins ...
יש מעט מאוד מלונות באיזור - ושווה לכם לבדוק במפה - כמה זה רחוק ..

Booking.com

הגענו באיזור 21:00 - והדרך דיי חשוכה ולא נעימה לקראת סופה .
לא הייתה נפש חיה באיזור - ואין מה לחפש שם לאכול בכזו שעה .
הבית שקיבלנו היה עם אינטרנט , מטבח - שתי מקלחות , שלושה חדרי שינה - והכי חשוב - מכונת כביסה ומייבש - ללא תשלום (סטיה ,אני יודע..)

הכנו ארוחת ערב מהשארוית שעוד נישארו לנו ... והלכנו לישון .
בבוקר של יום חמישי - נסענו לברייס .בשל החום הכבד - החלטנו לעשות טיול נופי, רכוב, ולעצור בכל מיני מקומות.
אז התחלנו בנקודת התצפית לזריחה, והמשכנו קצת באיזור.

משם נסענו לפארק ציון, שהנסיעה בתוכו מפחידה מאוד. ירידות מפותלות, ומנהרות בהר (ארוכות מאוד!!!)
בסופו של דבר הגענו למרכז המבקרים.
...
מסתבר שהחניה שם (ליד מרכז המבקרים) עולה 20 דולר ליום.
אם רוצים לחסוך, ניתן לחנות בספריגדייל הסמוכה, ממנה יש שאטל חינם, כל רבע שעה-חזרה למרכז המבקרים .
התייעצנו עם הריינג'רים מה לעשות ביום כזה חם, והם המליצו לנו לעלות לתחנה האחרונה, גם בשאטל (נסיעה של 40 דקות), וללכת עוד מייל, כדי ללכת לנהר.
ביום כזה חם, לא היינו מסוגלים לעשות זאת, וכדי שהקטנצ'יק יהיה מרוצה, מטר מהמרכז מבקרים יש יובל של נחל, שבהחלט סיפק אותו...

זהו , גמרנו עם הפארקים , וחזרנו לציוויליזציה- לעיר החטאים לאס ווגאס .
כמובן - אחרי הביקור הראשון - הילדים לא ויתרו לנו על ארוחה נוספת ב"מטבח של אוסי " .
מכיוון שלא היו לנו תוכניות לשבת - הזמנו מהם אוכל (יש להם שירות משלוחים - בתשלום נוסף ) , לערב שבת - ונסענו למלון שלנו .
המלון שבו שהינו הוא - מלון מנדליי ביי , מלון מפואר , עם הפרדה בין המלון לקזינו , שה"קטע" שלו הוא בריכה בצורת חוף ים - שיש בו חול ומצילים בקטע של "משמר המפרץ ".
מלבד מיני-בר , אין מקרר בחדר - אז ביקשנו (ולצערינו - אנחנו באמת זקוקים) , מקרר לשים שם תרופות , וקיבלנו מיד .
החדרים גדולים ומרווחים -עם מיטות נוחות ... וקיבלנו שני חדרים צמודים - עם דלת מקשרת .

ביום שישי - התחלנו את הבוקר בארוחת בוקר ישראלית, בבית הקפה/מסעדה של פניני- לא משהו פומפוזי , סלט ישראלי וחביתה , אבל לשם שינוי - קפה סביר!!!.
אח"כ, עשינו קניות
באווטלט הדרומי, ולא מצאנו ממש מציאות , אולי כי אנחנו לא מחובבי המותגים , אבל באמת שחיפשנו ...

ההמלצה שלי היחידה שם - היא על חנות קולומביה , שהיא ממש זולה - וגם זה - יחסי.
מראש ידענו שאין באיזור של המלון שלנו שום דבר כשר, אז הזמנו מהמטבח של אוסי, ארוחה לשבת.
קיבלנו מנות דיי גדולות, וחלות הום מייד, ממש טעימות.

קיבלנו את השבת בחדר, בקבלת שבת משפחתית

בשבת - ניסינו קצת לטייל בין המלונות מסביב - אבל החום הכבד - הבריח אותנו חזרה למלון , לבריכה ולמזגן .
אגב - בבריכה של המלון - אין שום דבר מוצל - חוץ מכמה תאים פרטיים - שעלותם 500$ ליום (!!!) , או מיטות שיזוף עם ציליה - שעלותם 100$ ליום . ואתם חשבתם שבחוף הצוק יקר....

זהו - תם לו עוד שבוע , שהיה מתיש ופעיל , וזכינו למנוחה אמיתית בשבת .