הטיול הגדול לארה"ב - השבוע הראשון ...

הגענו ללוס אנג'לס , אחרי טיסה של 17 שעות - עם נחיתת ביניים קצרה (50 דקות - שהספיקו , ואף מעבר..) , בוינה .
מכיוון שהזמנו מראש מקומות , בתשלום כמובן , קיבלנו מקומות מרווחים ונוחים .
גם מערכת הבידור הייתה נהדרת (עם סרטים מתורגמים לעברית ...).

לאחר הנחיתה , עברנו דרך פקיד ההגירה .
מסתבר - שאת הטפסים של ההגירה - שהתבקשנו למלא במטוס - מחליפות עמדות ממוחשבות במגוון שפות - גם בעברית!!!
אחרי שאלון קצר , מסירת פרטים , ואימות נתונים - עברנו את המשוכה הזו - ויצאנו לחפש איך מגיעים לעמדת השכרת הרכב.
יש שאטל חינם (ואין לו ממש שילוט - רק בזכות ששאלתי מישהו שעבד בשדה - היגעתי אליו ) , ממש מול היציאה מהשדה , לחברות ההשכרה .
אנחנו שכרנו מהארץ כבר , דרך חברת אופרן , רכב גדול , מחברת ALAMO .
כשהגענו לעמדת ההשכרה , הפקיד שם הציע שניבדוק את הרכב - או שניקח סוג אחר , לפי בחירתינו .
הרכב שהציעו לנו , היה פורד טרנזיט , מאוד גדול , עם 15 מקומות .
דיי התבאסנו שראינו אותו - כי הוא היה ניראה כמו אוטו מסחרי - ואיכות הישיבה בו - הייתה נראת לא נוחה .
מכיוון שתיכננו נסיעות ארוכות - בדקנו את האופציה של שידרוג , ושוב - הפקיד נתן לנו לבדוק כל רכב שרק בא לנו במגרש ...
בחרנו בשברולט סברבן , כשבידעבד - אם הייתי יודע שזה מה שניקח - הייתי מזמין זאת מראש - וחוסך על השדרוג .
מכיוון שבאנו עם המון מזוודות - הבדיקה הראשונה שעשיתי זה האם הן ניכנסות ...
זה דורש תואר בהנדסה - שכל המזוודות תיכנסנה ...
האוטו היה מאוד נוח - ומצוייד בGPS פנימי - מה שעזר לנו מאוד - בהמשך ...

נחתנו ביום שישי בצהרים , והיינו הרוגים מעייפות , ובזכות הזמנה מראש של האוכל (כמו שכתבתי בפוסט ההכנה , מכאן ), האוכל חיכה לנו במלון (Wilshire Crest Hotel ), כולל יין לקידוש (אסור להביא מישראל!!!) , וחלות לשבת .
אחרי התארגנות קצרה , תפילה מהירה - קידוש ואוכל - הלכנו לישון , עד שבת בבוקר .
בבוקר קמנו - ושמנו פעמינו לבית הכנסת , ברחוב Fairfax  הסמוך - יש מספר בתי כנסת - אנחנו הלכנו להוא שבמספר 525 - מניין אשכנזי , ומסתבר שאני והבן שלי , השלמנו להם מניין ....
אחרי התפילה , נישארנו לקידוש - ואז הלכנו לטייל - בהמשך הרחוב יש "שוק איכרים" - ואחריו פארק חביב , וככה העברנו את שעות הצהריים , עד למנחה , סעודה שלישית וערבית באותו בית כנסת - וצאת השבת .
במוצ"ש צילמתי את בית הכנסת
היתרון במלון שבחרנו הוא שארוחת הבוקר היתה כשרה , ובכל זמן השהות שלנו שם - ניתנה לנו האפשרות לאכול בחדר האוכל , ולהשתמש במטבח המלון - חופשי .
ביום ראשון - לאחר ארוחת הבוקר , הלכנו לטיול בשדרת הכוכבים , שקצת איכזבה בליכלוך שלה , ובעומס האנשים והפריקים שהיו שם . ניכנסנו גם למוזאון ריפלי , לראות תופעות משנות מהעולם .

משם , עשינו סיור רכוב בגבעות הוליווד , ומשם - לחוף וניס , שם בעיקר צפינו בכל החבר'ה שגלשו , החליקו וטיילו שם .
יש שם אווירה מאוד חופשית , ויש ריח דיי כבד של גראס באויר , אבל מאוד נחמד שם ....

סיימנו את היום בElat Burger -9340 W Pico Blvd, Los Angeles, CA 90035  ,באכילת המבורגר כשר ...

ביום שני , קמנו ליום בסימן יוניברסל .
לבשנו כולנו חולצות אדומות תואמות - וכך - אי אפשר היה לפקשש אותנו ...
אי אפשר לפקשש אותנו

הזמנו כרטיסים מראש באינטרנט - מה שנתן לנו כניסה מוקדמת (ב8 בבוקר) לפארק .
לפני כן - בחניה - יש כמה סוגי חניות - והעדפנו מה שיותר קרובה לפארק , עליה שילמנו יותר (25$ ) .

היינו בין הראשונים באיזור הארי פוטר , ובכל זאת - עמדנו דיי הרבה בתור (לא אני , אני לא עושה מתקני עינויים ...)

משם המשכנו לסיור באיזור הפקת הסרטים , בסוג של רכבת  , עם המון הפתעות בדרך ..
בתור לשם - ובכלל לאורך כל היום - שהיה חם מאוד - עברנו סוג של איוורור עם מים , קצת מרענן.

המשכנו לעוד אטרקציות - כמו פארק היורה - ומופע שהיה שם עם פעלולנים המדגימים סצנות מסרטים .

לאורך כל היום - יש שם שחקנים המחופשים לדמויות מסרטים , שמסתובבים במתחם - וניתן להצטלם איתם .
בתחילת היום - קנינו כוס גדולה (בצורת מומינים ) - שאותה יכולנו למלא - במילוי חוזר - תמורת דולר , כמה שרק רצינו - בשתיה מתוקה .
בסביבות 16:00 החום והעייפות הכריעו אותנו , הלכנו לקנות משהו לאכול בחנות ראלף (בה תמיד מצאנו אוכל כשר , בכל מקום שבו היינו )

ביום שלישי , אחרי התארגנות קצרה (קנינו אוכל כשר למהדרין בסופר הזה- יש שם בשר , ומוצרים מהארץ ) , והתארגנו על סוג של צידנית מקלקר , שהייתה דיי זולה ויעילה ...התחלנו בנסיעה ליוסמטי .
הנסיעה עצמה הייתה דיי קשה , הכבישים לא במצב הכי טוב - וככול שמתקרבים לכביש 140 , הם נהיים צרים - והקליטה של הטלפונים הולכת ונעלמת .
מה שהציל אותנו - היה הGPS ברכב - שתפקד מעולה לאורך כל הדרך .
לאורך כל הדרך - ראינו בתים מבודדים - ותיבות מכתבים בצידי הדרכים ...

הגענו , לקראת אחה"צ למלון שלנו - Yosemite View Lodge .
המלון נימצא כמה קילומטרים ספורים מהכניסה לשמורה , כך שהוא ממש במיקום אידיאלי .
במלון אין קליטת סולולארי בכלל - אבל יש אפשרות לרכוש WIFI ב10$ ליום . ויתרנו ...
המלון קצת מיושן , וחלק ממכונות הכביסה (עליהן בנינו ) לא עבדו , החדרים ניראו כמו משנות ה70 , אבל הנוף אוי הנוף...
מחוץ לחדר - עבר לו הנחל (ולכן - חשוב לדרוש להיות בקומה הראשונה !!) , יש שם כמה בריכות - וחנות קטנה , ובחדר עצמו - מטבחון ששימש אותנו נהדר .

למחרת , יום רביעי , קמנו מוקדם בבוקר, אכלנו ארוחת בוקר זריזה, והיידה, לשמורה.
מכיוון שהמלון ממש בכניסה לשמורה, אחרי נסיעה קצרה, הגענו לתחנת האף דום, שם נרשמנו לרפטינג, וחנינו.
נסענו בשאטל לתחנה 16,והתחלנו במסע למפל וורנל.
ההליכה קשה, תלולה, ובסופה יש מדרגות תלולות וחלקות.
אבל המראה בסוף מדהים.

חזרנו באותה דרך שהלכנו, יש ממול מעין מרכז מבקרים חביב.
חזרנו לנקודת ההתחלה, והלכנו לרפטינג.
צריך לסחוב את הסירות לאורך כמאה מטרים, ומתחילים..
היה דיי נחמד, ומתאים מאוד ליום חם, וזה לא היה גועש מדיי.
הדרך החוצה מהשמורה הייתה עמוסה מאוד!
הגענו לחדר, חזרנו למלחמות הכביסה..
בזכות הקניות בסופר הכשר בלוס אנג'לס, היה לנו שפע של אוכל....

ביום חמישי , חשבנו לעשות מסלול קליל , אחרי ההליכה המאומצת של היום הקודם ...
אחרי התארגנות הבוקר, נכנסנו לשמורה, וחנינו ליד תחנה 12,מטר מהשאטל- החינמי ,כיוון שליד מרכז המבקרים - יש בעיה רצינית של חניה -  אותו לקחנו עד תחנה 17,למירור לייק.
מסלול נעים, נוח, וקליל, עם המון נוף.
מירור לייק

חזרנו לאוטו, ונסענו לטלומיי גרוב, לראות סוקויות.
הדרך קשה מאוד, תלולה בשיפוע עצום, והבעסה היא שצריך לחזור את זה, בעליה..
נו, שיין. ראינו סוקויות.
אם זה לא ממש בנפשכם, וותרו..

משם - התכוננו לנסיעה הארוכה לסאן פרנסיסקו , אבל עוד לפני היציאה מהפארק - ראינו דוב , אמיתי  , חוצה את הכביש .... לא הספקנו לצלם - אבל זה היה מרהיב !
נסענו לסאן פרנסיסקו , והגענו דיי מאוחר בערב , המראה היה מרהיב , אבל לא היה שייך לעצור ולצלם על הגשר .
אגב - יש תשלום אגרה בכניסה לגשר מאוקלנד לעיר - של 4$ .
היגענו למלון - Parc 55 San Francisco - A Hilton Hotel , שנימצא ממש בכניסה ליוניון סקוור .
כשעזבנו את יוסמטי - הכל היה חמים ונעים , וכשיצאנו מהאוטו במלון - קפאנו מקור .
קשה למצוא חניה באיזור המלון - ובאותו לילה קפוא - כלל לא חיפשתי - הישארנו זאת לשרותי החניה , ורצנו פנימה , להתחמם .....

המלון עצמו מפואר ואיכותי ביותר , עם חדר כושר , וחדרים מרווחים .
אכלנו שאריות ממה שנישאר לנו , והלכנו לישון ...

ביום שישי , קמנו בבוקר , שמנו פעמינו לפארק גשר הזהב, שם בילינו שעות במוזאון המדע והטבע.
יש שם כל מני תצוגות של מערכות טבע, כמו יערות הגשם, שם הוקפנו בפרפרים, או הסוואנה - שם יש פוחלצים של חיות כמו אריות וזברות - וגם פינגווינים ....

הלכנו לאכול במסעדה סינית כשרה - וחזרנו למלון .

כשחיפשנו היכן להתאכסן, המלון שבחרנו - הוא המלון (הנורמאלי ) - הכי קרוב לבית חבד .
הזמנו מראש ארוחת ערב שבת, ועם כניסת השבת, שמנו פעמינו לשם.
ברגע שעברנו את רחוב מרקט, הכל השתנה. ...
הצבעים, הריחות, האנשים, הכל, מאורת סמים אחת גדולה.
פחד אלוהים להגיע לשם.
הריח השולט הוא של גראס, והאנשים, לא הכי נעימים.
התפלאנו שראינו משטרה בכניסה לרחוב של בית חב"ד, אבל מסתבר שהייתה שם קטטה בין כמה כנופיות, כמה דקות קודם.
בתוך בית חב"ד, הייתה תפילה, שירה ובאופן כללי, נחמד וחגיגי.
בדרך חזור, כבר הלכנו בשיירה גדולה, אז הרגשנו בכלל הרבה יותר בטוחים.
כניראה שלמלון הזה מגיעים הרבה דתיים,כי הקצין בטחון ליווה כל אחת מהמשפחות שהגיעה מהתפילה, העלה אותנו במעלית,ופתח לנו את הדלתות, כדי שלא נחלל שבת.

בשבת עצמה , טיילנו בעיר , הלכנו לרובע הסיני - וטיילנו עד רחוב לומברד .

ההליכה עצמה היא דיי קשה - כי כל העיר עליות וירידות , אבל הנוף משגע .

הגענו לחדר , ונשארנו בו עד צאת השבת .

תם לו השבוע הראשון שלנו בארה"ב.

חגגנו אותו - בארוחת "מנה חמה " - כמנהג הדוסים מימים ימימה ... :-)