הטיול הגדול לארה"ב - פוסט סיכום

באוגוסט 2017 , נסענו למערב ארה"ב , אנחנו משפחה דתית , עם ארבעה ילדים - שני בנים ושתי בנות - בגילאים מ18 ועד 7 .
זוהי טיסתינו הראשונה לארה"ב- ואני מקווה שלא האחרונה .
אחרי כל הפוסטים שלי (שבוע ראשון,שבוע שני,שבוע שלישי), הכנתי פוסט סיכום .
היה טיול נהדר - ומופלא - הודות לתכנון מושקע ומפורט (כולל תכנון יומי מפורט ) שאשתי הכינה .
דבר ראשון - הנה מפה שמתארת את המסלול שלנו , לא יאומן כמה נסענו ...

אוכל

כמעט בכל מקום , ניתן למצוא אוכל כשר , ולעיתים אף מבושל - וכשר .
כשנסענו לפארקים , נערכנו בהתאם , לקחנו צידנית (שקנינו ב4 $ ) , עם בשר,גבינות ולחם , מכיוון שידענו שאין לנו מקומות כשרים בדרך .
אבל גם ב"סוף העולם" - בפייג' , יש וולמרט , עם אוכל כשר , מסתבר...
מסעדות כשרות - יש בשפע בלוס אנג'לס ובלאס וגאס .
בסאן פרנסיסקו המבחר ממש דל .

לינה

העדפנו מלונות מסודרים , את הרוב הזמנו כמה חודשים מראש - כי המקומות המבוקשים - כמו ליד יוסמטי או גראנד קניון - ממש נחטפים ...
כשהייתה אופציה , לקחנו מלון עם מטבח , אבל לא תמיד זה היה אפשרי .
ברוב המלונות היו לנו חדרים עם שתי מיטות זוגיות , בכל חדר .
זה היה נחמד עד שהחלטנו להפריד בין הבנות שלנו - וביקשנו מיטה מתקפלת , וקיבלנו בלי בעיה ....
בכל המלונות , חוץ מלאס ווגאס , היה לנו מקרר בחדר - וכשביקשנו , למטרות רפואיות מקרר - קיבלנו בלי שאלות , גם בלאס ווגאס.

רכב

מכיוון שהיינו שישה - עם המון מזודות , חשבנו לקחת פורד טרנזיט ענקית .
לאחר מחשבה נוספת , לקחנו שברולט סברבן - מה שהצריך חישוב מחדש של סידור המטען ...
נהגנו המון בטיול הזה , ולנוחות הנהיגה - יש השפעה רבה על איכות הנהיגה .
לקחנו איתנו דיסק און קי - עם מלא שירים מהארץ , ושמענו כל הדרך .
יש ברכבים האלה גם GPS מובנה - וגם המון נקודות USB - שעזרו בהטענת הטלפונים , והטבלטים .

דלק : שימו לב - אין מחיר אחיד , אין חוקים ואין ניסים .

הדלק הוא בגאלונים - וכמו בכל מקום - כשיש תחרות - כמו בלב עיר - המחיר זול - כשאין - כמו ביוסמטי , למשל - תשלמו יותר ...
הערה - בנוואדה המיסים נמוכים יותר , אז שווה לתדלק שם - ולא בקליפורניה .

נהיגה : שימו לב - לכללי הנהיגה , והפניות בארה"ב .

כן , היה קשה להתרגל שהפניה שמאלה נעשית - אחרי שיש לנו כבר אדום ברמזור , ושניתן לפנות ימינה - גם - כשהרמזור אדום .
ממליץ לכם , בחום , לקרוא את הפוסט הזה על כללי הנהיגה שם .

מסלולים

הלכנו המון בטיול הזה - וראינו נופים יפיפיים .
השתדלנו לעשות מסלולים מוקדם בבוקר - כי באמת - לאחר השעה 8:00 - החום היה כבד .
כשראינו שמזג האויר לא מאפשר הליכה - עשינו גיחות "רכובות" ברכב שלנו , ופשוט עצרנו איפה שהיה אפשר .
יש מסלולים ממש קשים בפארקים - והרנג'רים - וגם השילוט - מזהירים אותך מראש על כך ...

באופן כללי , בכל מקום יש שילוט ברור , עם טווחי מרחקים\שעות , ועמדות הסבר .
מומלץ בחום - להתייחס לאזהרות שעל השלטים , כי לטענת הרנג'רים - הם מצילי חיים .

ילדים , שעשועים וכדורים

נסענו , לכל אורך הדרך כמעט עם תרופה שדורשת קירור .
בכל שדה תעופה , לאורך הדרך , העברנו אותה איתנו - עם המסמכים הרלוונטיים .
הבאנו לילדים - גם טאבלטים , וגם סרטים , אותם ראינו בערבים שלנו בבתי המלון השונים .
לקחנו בחשבון - שזהו טיול ארוך מאוד , ושלכולם ישבר אחד מהשני - באיזה שהוא שלב .
התעקשתי על טיול "מדלג" - ולא בקארוון - שכל אחד יוכל "לברוח" כשיצטרך - ולא נהיה תקועים ביחד 24.7 .
הבאנו משחקים לקטנים - וספרים לגדולים - להעביר את השבתות בחדרים .
בסה"כ - זה טיול שדיי מגבש את המשפחה - כי אתם כל הזמן ביחד ...

פארקי שעשועים :

היינו בדיסנילנד ,יוניברסל , seaworld , וגן החיות של סאן-דייגו .
השתדלנו לרווח בין "ימי השיא" האלה - ולא לעשות אתם יום אחרי יום ...
ככה - בכל שבוע הייתה לנו אטרקציה מרכזית - שבהחלט הייתה משמעותית .
לפני כל נסיעה לפארק שכזה - וכדי שלא נלך לאיבוד , לבשנו כולנו חולצה תואמת , ובולטת , וכך - יכולנו לצלם אותם גם במתקנים ...
אי אפשר לפקשש את החבורה האדומה...

לפארקי השעשועים הגדולים - יש אפליקציה - שאומרת לך כמה זמן המתנה יש לך על כל מתקן - וזה דיי עוזר לתכנן את היום .

טיסות

בגלל שהזמנו הרבה זמן מראש את הטיסות (דצמבר - לאוגוסט ) , המחיר היה סביר (1300$) , והקונקשן שתפסנו בוינה (טסנו באוסטריאן)- כשעה - היה מצויין .
בהלוך שידרגנו את המקומות - ואף שיריינו - דבר שמאוד עזר להעביר את הטיסה בנעימים .
בחזור - טסנו עם לופטהנזה - עם קונקשין בפרנפורט .
מכיוון שלא שילמנו מראש - לא נישמרו לנו מקומות - ולמעשה - ישבנו דיי בנפרד .
רק בזכות אנשים נחמדים - שהסכימו להחליף מקומות  , ישבנו , חלקינו , ביחד .
טיסות פנים - הזמנו מsouthwest - שאיפשרו להביא שתי מזוודות לנוסע - והיו מאוד  זולים ....

כסף ושונות

כן כולם שואלים "כמה עלה ".
אז התשובה , נכון להרגע - כולל הכל בסביבות ה90000 ש"ח .
נערכנו לכך מבעוד מועד .
לגבי התשלומים שם - לקחנו קצת מזומנים עלינו - אבל את הרוב או ששילמנו מראש - או בכרטיסי אשראי .
בבדיקה עם הבנק שלי- הסתבר שהכי זול יצא לנו - אם נעביר דולארים לחשבון מט"ח - ונמשוך משם .
תבדקו טוב טוב את תנאי ההמרה אצלכם בחשבון - ותקבלו החלטה מושכלת - האם למשוך בדולארים או בשקלים .
שופוניג - לא עשינו קניות רבות , מאוד קשה לקנות עם ילדים גם בארץ , ועוד הרבה יותר קשה בחו"ל .
מעבר לשתי גיחות למרכזי קניות - לא הספקנו .
למען האמת - חוץ מחנות ROS - לא מצאנו מציאות משמעותיות .
יכול להיות שבטיול ללא ילדים - היינו מוציאים הרבה יותר...
טלפוניה - הצטיידתי מראש בחבילת גלישה נדיבה מטעם החברה , ואת שאר החברים במשפחה - העברתי ל"גולן" , הכל עבד בסדר גמור - חוץ מהאיזורים ללא קליטה .

תמונות !!!

תתכוננו לצלם - והרבה.
הבאנו מצלמה "איכותית" , הגדלנו את הנפח של הטלפונים (אפילו שדרגתי את הסמסונג שלי ל8 ..) , ועדיין - יש לנו אין -סוף תמונות .

לסיכום - היה טיול ארוך , מתוכנן כהלכה , לא זול , אבל עם המון חוויות ונופים מטריפים .