הטיול הגדול לארה"ב - השבוע השלישי ...וחצי .

במוצ"ש - עשינו לילדים הפתעה ,נסיעה לאורך הסטריפ בלימוזינה  - כמו בסרטים ...
היה נחמד ונעים (ובעיקר - עם מזגן ) , וככה נסענו עד רחוב פרמונט .
הרחוב מלא באורות , באנשים שעושים אומגה למעלה , וכל מני פריקים , לבושים בכמה שפחות בגדים ...

ברחנו משם לאיזור המלונות בחזרה  - התמקמנו במלון ונציה - שממש בכניסה אליו - מצאנו בית קפה כשר , וכך השקפנו על מלון מיראז' - בציפיה לראות את התפרצות הר הגעש - כשהסתבר לנו שאחרנו את ההופעה האחרונה שלו - הלכנו לסיזר פאלס-  והתרשמנו מהמלון , מהחניות - ומהתקרה ששידרה שמיים מדהימים , גם ב12 בלילה ...

ביום ראשון הלכנו לסיבוב קצר של קניות בROS , ואז לחנות של M&M- שהיא ענקית (ארבע קומות) , שם ראינו אפילו סרט בתלת מימד , בחינם !
משם עברנו למלון אקסליבר - שם יש משחקיה גדולה לילדים .

לקראת הצהריים - הלכנו לאכול במסעדת חיפה - שהייתה פחות לטעמינו .
משם חזרנו  לסטריפ - לראות את מופע המזרקות והמלון המדהים בלאג'יו .

המשכנו הלאה - לראות את מופע הר הגעש במלון מיראג' , וחיפשנו חיות המלון פלמינגו .

ביום שני , ארזנו הכל , והתחלנו בנסיעה חזרה , בדרך ללוס אנג'לס .
עצרנו בדרך בקניון האופנה בעיירה בשם פריים .
הגענו ללוס אנג'לס - לאיזור דיסנילנד - אנהיים , לקראת ערב - למלון Residence Inn by Marriott Anaheim  .
המלון חביב ונעים - עם בריכה וכדורסל - וכמובן ... מכונות כביסה בשפע ...
אבל לא בשביל זה היגענו אליו - הוא רק תחנה בדרך ל"דבר האמיתי"  - דיסנילנד .
יש המון מלונות באיזור - במרחק הליכה - או שיש להם שאטלים - במגוון מחירים , מציע לכם לבדוק במפה - לגבי המרחק מהפארק - ומה דרכי ההגעה .

Booking.com

ביום שלישי - קמנו - לבשנו כולנו חולצות תואמות - ונסענו - ממש כמה דקות מהמלון , חנינו - בהכוונה ממש קפדנית - לפי ההוראות שם , ונסענו בסוג של רכבת לכניסה לפארק .
אני לא מחובבי האקסטרים - והאמת - המקום שאני הכי אהבתי - זאת הרכבת של "it's a small world after all "
אבל היו שם כמה מתקנים ממש נחמדים - כמו באז שנות אור , עליזה בארץ הפלאות ומתקני "עינויים" כמו רכבות הרים למינהם - שהילדים עלו ונהנו ....
בצהריים - יש את המצעד הגדול של כל הדמויות , וחוץ מזה - יש דמויות שונות שמסתובבות - וניתן להצטלם איתם - לדמוית היותר מבוקשות - כמו מיקי מאוס והנסיכות - יש תור נפרד ...וארוך!
בערב - יש מופע יפיפה , שלצערינו - בגלל שלא תפסנו מקום - ניתקענו מאחורי עץ , שדיי הסתיר - אבל עדיין - היה מרשים .

יצאנו מהפארק רק לקראת 23:00 - ושוב -הודנו לאל על קירבתו של המלון לפארק .

ביום רביעי - נסענו לסאן דייגו .
מלכתחילה - היא לא הייתה בתוכניות שלנו , ולאחר הטיול - אנחנו מצטערים שלא היינו שם עוד כמה ימים.
הנסיעה מאנהיים לסאן דייגו קלה וקצרה , אך יש הבדלי מזג אוויר משמעותיים - ויש להצתייד בסוודר זמין .
התחלנו את היום בChildren's Pool La Jolla  - שזה חוף ים , עם טיילת קטנה - בו ניתן לראות כלבי ים , עולים ויורדים מסלעים , ממש ממש קרוב לחוף .
התצפית , הנוף המדהים ומזג האויר - ממש אין מילים לתאר - מה רבו מעשיו של הקב"ה...

בצער רב - עזבנו את המקום - והמשכנו לעיר העתיקה , שהיא יותר יריד ממוסחר , וקצת הסברים על ראשוני המתיישבים שם .

משם - חזרנו לכיוון המלון שלנו - Residence Inn San Diego La Jolla  - שהוא סוג של כפר נופש , עם יחידות משפחתיות גדולות (קיבלנו למעשה דירה עם שתי קומות , מטבחון , שני חדרי שירותים ומקלחות ) .יש שם בריכה , מגרש כדורעף וכדורסל .

את ארוחת הערב שלנו - מצאנו בסניף ראלף הקרוב (מאוד) למלון - היה שם סושי כשר , ומגוון אוכל מוכן כשר -וגם קפואים מהארץ - של עוף טוב ודומיו ....

ביום חמישי - שמנו פעמינו לsea world - שהפתיע אותנו מאוד , לטובה .
יש שם גם מתקנים כמו רכבות הרים , לקטנים ולגדולים , גם אקווריומים - וגם מופעים עם החיות .
על הכניסה - יש פינת ליטוף לדגים , משם המשכנו לסוג של מעלית שצופה על פני כל הפארק - ומשם לעולם הדולפינים .
הכל מסודר , נקי ומאורגן .
במופעים השונים - יש איזור שנרטבים בו - אבל הוא מסומן - וברור לכל מי שיושב שם - שהוא הולך להרטב...והרבה!

המופעים יפים , ומשפריצי מים , ולא היה שם דחוס בכלל .

חזרנו למלון , מוקדם יחסית - כי רצינו לברר את מיקום בית הכנסת שנאמר לנו שהוא דיי קרוב (יחסית - כי הייתה לשם עליה עצומה ...)

ביום שישי - קמנו מוקדם - והלכנו לחנות ראלף - לעשות הזמנה של אוכל לשבת .מסתבר - שבגלל שהחלק של החנות הזה כשר - הם סוגרים אותו ב14:00  - ולא יכלו להבטיח לנו שישאר לנו משהו - ניסינו לבקש שישמרו לנו בצד - אך שחזרנו בסוף היום - ראינו שלא שמרו לנו אוכל , וקצת היתבאסנו - אבל בזכות זה שהיה לנו מטבח , וכלים מהבית , אישתי אירגנה ארוחת שבת למופת!

אבל נחזור להמשך היום - אותו בילינו בגן החיות העצום של סאן דייגו .
יש שם חיות מיוחדות - כמו פנדות ודובי קוטב - ואף פנדות אדומות .
והכי חשוב - פינת ליטוף ....
ראיתי שהם מוכרים שם גם נקניקיות כשרות - אבל לא בדקנו את העניין .

סיימנו את היום , והתחלנו להתכונן לשבת .
במהלך הגיחה שלנו לחנות המכולת - פגש אותנו יהודי , בעל חזות חרדית  - ושאל אותנו היכן אנו מתאכסנים - ואיפה אנחנו מתפללים .
כשסיפרתי לו על התוכנית שלנו לעלות לבית הכנסת - הוא סיפר לנו שיש לנו מניין במלון שלנו , בקומה השניה - מעל הלובי .
היה נישמע מוזר - אבל באמת - זה חסך לנו עליה רצינית , ומצד שני - שוב השלמנו מניין בטיול .
למחרת - בשבת - אחרי התפילה - יש גם קידוש נחמד , כך שזה חסך לנו התארגנות לצהריים ...

בסה"כ - האוירה בסאן דייגו - והאנשים - היו מאוד נעימים , וגם מזג האויר היה קריר ונעים , כך שמאוד נהננו .

ביום ראשון , אחרי גיחת שופינג סופית ברובע האופנה של סאן דייגו , שמנו פעמינו - לשדה התעופה של לוס אנג'לס .
הגענו למרכז ההחזרות של ALAMO - משם נסענו בשאטל בחזרה לשדה .
אני חוזר על הטיפ שלי - לקחנו איתנו עוד מהארץ קיטבג כזה - שהתקפל היטב באחת המזוודות - ואז , כשארזנו - שמנו בו חלק ממה שהיה במזוודות - ולא עברנו את המשקל המותר .

טסנו חזרה עם חברת לופטהנזה - עם חניית ביניים בפרנפורט .
משום מה - לא הצלחנו לעשות צ'ק אין , מה שגרם לכך שבטיסה לארץ - מגרמניה - ישבנו כל אחד (כולל בן ה-7 ) בנפרד - ורק בזכות אנשים טובים שהסכימו להחליף מקום - זכינו לשבת ביחד .

חזרנו עייפים אך מאוד מרוצים .
כאמור - כמה טוב לנדוד - אך טוב יותר לחזור!