עכו - עיר מלאת הפתעות ופעילויות ..

עכו , לא מה שחשבתי

נסענו , בפורמט משפחתי מורחב (כולל הסבתא ...) לעכו .
התאכסנו באנ"א עכו , שממוקם ממש בכניסה לעיר העתיקה .
האכסניה היא מהטובות שראינו , חדרים מרווחים , שירות מעולה , ולמעוניינים בכך - יש היפוך ארוחות בשבת , ובית כנסת .

מה שמעניין זה שהם ניסו לשמר ככל האפשר את האתר עתיקות - ולכן - זו החצר הפנימית של האכסניה.

זו אמת מים עתיקה שעוברת באמצע חדר האוכל

וזו המרפסת - עם נוף לחומות .

אני חייב כאן לעשות תיאום ציפיות - זה לא מלון פאר , והמקלחות והשירותים דיי קטנים - וגם רמת האוכל לא הייתה כמו שהתרגלנו במלונות , אבל שוב - המקום מרווח , נעים , קשוב וממוקם מעולה .

בערב יום חמישי- עשינו סיור לאורך החומות , שמענו סיפורים - ונהנינו מהבריזה של הים .

מכיוון שהיה כבר מאוחר - והיו ילדים קטנים - חלק הלכו לישון - וחלק שיחקו כדורגל , במגרש מדהים ששוכן בין החומות .
לצערי - אף אחד לא צילם את ביצועיי , אז תצטרכו לדמיין אותי רץ ובועט ...

בבוקר - אחרי ארוחת בוקר , חצינו את הכביש - לאולמות האבירים .
יש שם מרכז מבקרים - עם סרטון והסברים , והחצר שם מאוד מרשימה .
טיילנו בין אולמות האברים , למדנו מי הם היו ומה היה סדר היום שלהם , ואני חייב לציין שזה מרשים - בכל קנה מידה .

משם הלכנו לחמאם - הליכה קצרה מאוד - מקצתה דרך השוק  - שם הוצג גם סרטון על מה היה החמאם , מי הקים אותו , ומה עשו שם ....
שוב - הכל מאוד מושקע , עם סרטונים והמחשה יפיפה !

המשכנו הלאה לבית הכנסת ע"ש הרמח"ל .
כאן המקום לציין - שזה לא ממש בית כנסת - אלא דגם שלו ,שמביא את סיפורו של הרמח"ל , מי הוא היה , מניין בא , ומה הוא עשה (בעכו הוא כתב את חיבורו "מסילת ישרים" ) , ויש שני סרטונים - אחד על הרמח"ל עצמו - והשני - שיחזור של המשפט שלו בפרנקפורט .

כהסטוריון חובב - וכמדריך תיירים באמסטרדם - זה ממש עניין אותי - כי זה מדבר על תקופה דיי "מבולבלת" במאה ה18 - אחרי שבתאי צבי ושפינוזה .יש שם כל מני הסברים על היהודים שחיו בעכו לאורך השנים (הרמבן, הרמבם ואפילו רבי נחמן , עברו כאן )  , וגם דגם רחוב עתיק .
למי שהולך עם ילדים קטנים - נראה לי שעדיף לוותר .

משם - יצאנו למנהרת הטמפלרים .
אזהרה - למי שגבוה - יש מקטעים שצריך ללכת כפוף בהם - כדי לא לדפוק את הגב ...

המנהרה לא ארוכה - אבל מאוד "מגניבה" , וגם שם - לאורך הקיר - יש כל מני נקודות עם סרטונים והסברים .
הילדים מאוד "נגנבו" מהמסלול הזה - שמוביל , תכלס ,מהעיר העתיקה לים .

זהו פחות או יותר המסלול ,לנו - זה לקח כמה שעות טובות (5 או 6 ) , ויכולנו להתעכב עוד - בשוק העתיק או בים - או לעשות עוד מסלול , על החומות .
לנו זה הספיק - ופרשנו למנוחת צהריים , כשאת הדרך חזרה - עשינו בדיוק איך שהלכנו בהלוך .

לקראת שבת - החלטנו להתפלל ערבית - בבית הכנסת הטוניסאי , שזו הליכה של 10 דקות מהאכסניה .

כיוון שאנו שומרי שבת , לא צילמנו שם כלום , אבל אני מציע - למי שמגיע לשם ביום חול , לקפוץ לשם , להתפעל מהפסיפסים המרשימים - שכל בית הכנסת מעוטר בהם , מארון הקודש המיוחד - ומהכנסת האורחים החמה .
המניין - הוא בסגנון טוניסאי , ספרדי .

בבוקר שבת - התפללנו  באכסניה (כאמור - יש בית כנסת , וספר תורה ) , ואחרי "בוהוריים" הלכנו למוזאון "אוצרות בחומה" שהכניסה אליו חינם בשבתות וחגים , ויש בו תצוגה של דרך החיים בעבר (לבוש , מקצועות וכלים) , וגם תערוכה של החיים כאן בשנות ה50-60 . היה מעניין - ואף זיהינו חלק מהדברים מילדותינו ...
הכל כאמור קרוב מאוד לאכסניה  , ונמצא במעיין פארק , שעל ובין החומות (יש שם גם תותחים "עתיקים" ,שאני בטוח שחלק מהילדים יתלהבו גם מהם )

אחרי המוזאון - התפצלנו - מי שרצה הלך לים - מי שרצה הלך לנמל - ומי שרצה - הלך לישון ...

ככה העברנו סופ"ש עמוס חוויות ועניין (והמון משפחה) , בעכו .
היה מפתיע , מעניין , לא קשה ואף קליל .

אגב - לפני הטיול - התלבטנו האם להכנס לכלא עכו  , ולמוזאון המחתרות שם .
מכיוון שעד היום אני זוכר לרעה - ונשארתי עם טראומת ילדות משם - חסכתי זאת מילדי .
אבל - זו עוד אפשרות לבקר שם .
יש גם עוד מקום מאוד מעניין וקרוב - הגנים הבאהיים בעכו .
שהחלטנו לוותר -מקוצר בזמן - אבל הם בהחלט שווים ביקור .