קפיצה קטנה לוינה - עם כל המשפחה

קפיצה לוינה – עם כל המשפחה

יש לנו , ב"ה , ארבעה ילדים - מגיל 21 ועד 10 .
בצירוף מקרים נדיר – היה לנו חלון הזדמנויות – שבו כל הילדים יכלו לטוס איתנו לחו"ל .הגדולה קיבלה רגילה , הגדול – בחופשה שלפני גיוס – והקטנים – ישמחו לכל חופשה מבית הספר ...

יודגש שסגרנו את כל הטיסה – לפני האזהרות של משרד הבריאות לגבי הקורונה , ובכל מקרה – הצטיידנו במסכות .

אז בחרנו בוינה – גם כי אנחנו מאוד אוהבים את העיר (היינו בה , המבוגרים , כ5 פעמים ..) , גם כי הטיסה אליה הכי זולה – וכאן המקום להזכיר את הפוסט על מציאת טיסה שכתבתי .

וגם – יש אתר סקי , כשעה נסיעה מוינה – שאנחנו אוהבים , כי הוא לא כזה הרפתקני – עם כמה אופציות ללמידה , והגישה אליו נוחה .

שבוע לפני עדי מ"מטיילים בכיפה" קפצה לשם – ושאבתי ממנה כמה רעיונות לטיול שלנו .

טיסות

טסנו הלוך עם וויז אייר , וחזור עם אלעל .

המחירים היו זולים – לטסים ללא מזוודות , אבל התוספת הזו של המזוודה – הוסיפה לנו כ100 $ לכרטיס .

הטיסה הלוך הייתה בסדר , ללא אוכל , בידור או שתיה – והיא יצאה מטרמינל 1 .

החזור –הייתה מצויינת , כולל אוכל , והזרמת תכנים של אלעל , במהלך הטיסה .

יש להם פטנט חדש – ל"עיגון" הטלפון – וזה ממש נוח (כולל עמדת טעינה )

רכב

הזמנו מהארץ – דרך אוויס ישראל רכב מהרמה של מרצדס ויטו .

כשהגענו – הסתבר לנו שקיבלנו רכב אחר - Citroen-Spacetourer – וזה היה ממש נהדר .

א-      הרכב היה גדול ומרווח .

ב-      הרכב היה אוטומטי .

ג-       היתה לו תוכנת ניווט משלו – שדיי עזר לנו כי הוויז לא עבד , משום מה .
כמובן – בדקנו שיש אופציה לנסיעה באוטוסטרדה – ושידרגנו את כל הביטוחים , שניסע בראש שקט .

הרבה הפחידו אותנו על חניה בוינה – אבל הסתבר שיש אופציה לחנות בחינם – בימי ראשון – ברחבי העיר .

ובשאר הימים – הייתה לנו חניה במלון  (בעלות של 22 יורו ליום )

המלון

כשחיפשנו מלון – היו לנו כמה קווים מנחים .
-  שיהיה קרוב למסעדות כשרות .

-  שיהיו חדרים מרווחים .
-  שתהיה בו חניה .
-  שיהיו חדרים עם מיטות נפרדות (כי בכל זאת – לתת לילדים קצת פרטיות )
לכל הפרמטרים ענה  המלון
Novotel Wien City .

המלון היה נעים , השירות היה נחמד,  הכל קרוב , והיה מוצלח מאוד .

אוכל

מלכתחילה – החלטנו הפעם לא להביא כלום מהארץ – ולאכול במסעדות מקומיות .

ביום הראשון – אכלנו במסעדה בשם נובלינו.

זו מסעדה חלבית ,טובה מאוד ,באיזור היותר יהודי של וינה (כשרה למהדרין) ,יש תפריטים בעברית ,וחלק מהמלצרים גם יודע עברית.
אכלנו סוגים שונים של פסטה ,ואני ,אישית ,כהונגרי  טוב ,לא יכולתי לוותר על מנת הבלינצ'ס המלוח.
יש גם קינוחים ,ויין ,וסושי.
הכל היה טעים ,ובשפע.
שווה,בקיצור.

Zirkusgasse 15, 1020 וינה

ביום השני – אכלנו במסעדה בשם "בחור טוב"
המארחים נחמדים האוכל טעים ומיוחד (צלעות ,מאכלים בוכריים ומוקפצים )
והיא ממש מול בית חבד.
בחרנו לחגוג בה ,עם כל המשפחה, את יום הנישואין שלנו  (25 שנה !!!)

אז אם בא לכם בשרי ומיוחד ,זה ממש מומלץ!
Taborstraße 19, 1020 וינה

ביום האחרון – אכלנו במסעדה שנמצאת בתוך הסופר – "שפע מרקט"
חוץ מכל המוצרים שיש שם – שכולם כשרים , כמובן – יש שם פינה נחמדה , עם שקשוקות , כריכים וסלטים .
מאוד נהננו .
Heinestraße 24, 1020 Wien, אוסטריה

חוץ מזה – לקחנו לחם , גבינה וירקות , וזה דיי הספיק לנו במהלך היום (אה – ונוטלה ..)

אז מה עושים???

-          היום ראשון – רק נחתנו – והלכנו להסתובב קצת בעיר .
הגענו למרכזה , ל
כיכר Stephansplatz , חווינו את החנויות שם – ואחרי ארוחת הערב בנובלינו , הלכנו לישון , לפני היום הארוך המצפה לנו למחרת .

-          היום השני הוקדש לסקי .
שמנו פעמינו לאתר הסקי
Stuhleck .
האתר עצמו – הוא כשעה נסיעה מוינה .
ניתן לשכור שם ציוד , ולקחת שיעורי סקי .
הייתרון העצון שלו הוא בנגישות מוינה , וזה אתר מאוד מאוד ידידותי לילדים .
יש שם כמה בתי ספר  לסקי , אנחנו בחרנו ב
http://www.schnee-sport.at/de/ - כי פשוט התאים לנו שעת הלימוד.

הלימוד סקי  נימצא ממש סמוך לחנות , ולכביש – אז זה לא מצריך עליה או שההורה המלווה יעשה סקי בעצמו .

הקטנים למדו סקי (דיי מהר , מסתבר ) – והגדולים (וגם אני ) , עלו להר – לעשות קצת מסלולים .
     לצערינו היום היה דיי חם – ורוב השלג נהפך לקרח , אבל עדיין נהננו מהגלישה והחוויה .

בסוף היום – הלכנו לאכול ב"בחור טוב" – וזה היה בהחלט סיום נהדר .

-          היום השלישי החל בקניון  SCS , קניון ענק , שכדי לעשות קניות "רציניות " – צריך לפחות יומיים ..

יש שם את כל הרשתות שאתם רק מעלים על דעתכם , אבל אותנו עניין בעיקר סניף הפריימרק החמוד ששם .
ממול פריימרק יש פינת ישיבה נחמדה , עם שקעי טעינה , WIFI , וממול שירותים שכמוהם מבריקים לא ראיתי בחיי .
אם מגיעים עם ילדים - שווה להביא טבלט\טלפון עם משחקים או נטפליקס , זה מעביר להם את הזמן בכייפ - ולכם את הקניות בשקט ...

טיפ שלי – בקומה למטה יש סופר של רשת Spar .

תוציאו לכם עגלה , בעלות של חצי יורו – כפיקדון , וכך הידיים שלכם יהיו פנויות לשופינג .

בתוך הקניון – יש מסעדה טבעונית בקומה התחתונה בשם o'mellis
ויש גם סטארבקס .
אם מסתובבים עוד בקניון – ויש לכם ילדים שבקטע – יש שם חנות של הארי פוטר – ממש נחמדה !

כתובת :
SCS, SCS-Straße, 2331 Vösendorf, אוסטריה.

אחרי כל כך הרבה שופינג – וגם יום אחרי פעילות מואמצת – הגיע הזמן להרגע , להנות , לא?

אז הלכנו למרחצאות של וינה - Therme Wien .

יש שם מגוון  בריכות , בטמפרטורות שונות  במתחם סגור .
יש שם פינות לג'קוזי , יש סאונה (בעירום , לא דגמתי , תודה ) , ויש שם חלק של ילדים עם מגלשות שונות , ומשחקי מים .

היה כייף לסיים ככה את היום .

-     היום הרביעי – והאחרון שלנו , התחיל לא טוב ,שכן הרגל שלי החלה לכאוב , והתקשתי מאוד  בהליכה .
לא רציתי לעכב את המשפחה – אז שכרתי קורקינט חשמלי (ממש כמו בארץ , מורידים אפליקציה – סורקים את ה
QR
– ויכולים לנסוע ) וככה נעתי במרכז וינה .

התחלנו את היום בבניין האופרה , שהיה סגור , כך שראינו אותו רק מבחוץ .

חצינו את הכביש – לפיסלו של פרנץ יוזף ,  והמשכנו לביתן הפרפרים .

הביתן נימצא במתחם של ארמון הופבורג .
יש בו מעיין "חממה" שבה חיים עשרות סוגי פרפרים שנהנים מצמחיה ומזג אוויר טרופי .

מקום נחמד לבילוי של שעה , לערך .

משם – המשכנו את הסיור במתחם הארמון – למעונה של הנסיכה סיסי .

יש שם תצוגה של כלי האוכל המלכותיים , של החיים בארמון ושל הנסיכה סיסי , על חייה המורכבים .

אני חושש שלילדינו זה קצת היה משעמם – ובאמת שווה לעשות כאן תיאום ציפיות .

עשינו הפסקה קטנה בקונדיטוריה המפורסמת דמל .

הקונדיטוריה מפורסמת בשל העוגות שלה – והחלון בו מראים את מה שהולך בתוך המאפיה עצמה .
שתינו קפה והמשכנו הלאה ...

למוזאון האשליות .
המוזאון נימצא שתי פסיעות מהמדרחוב .
יש שם מבחר מאוד גדול של משחקי תאורה ותעתועי עיניים ....

הילדים נהנו מאוד מהאשליות – ומהמשחקי חשיבה .

אולם יש לציין שהוא מאוד קטן – וממצים אותו דיי מהר , אז אל תיבנו עליו ליותר מדיי זמן ...

הלכנו משם – עד "שפע מרקט " , לאכול צהריים , ומשם למלון – לקחת את המזוודות והרכב , והיידה , לשדה התעופה .

לסיכום

א.      וינה יפיפיה – בכל עונות השנה .

ב.      יש מה לעשות בה עם ילדים (אפילו לא הספקנו להיות בפרטר ..)

ג.       יש שפע של אוכל כשר , אין צורך להביא מהבית .

ד.      תזכרו להוציא את הקופסת נוטלה –מתיק הגב – כי לא מרשים להעלות אותו למטוס ...