טיול חורף מואר בלונדון

בדצמבר 2019 , "קפצנו" , במתכונת זוגית ללונדון – ממוצ"ש עד רביעי , באמצע דצמבר .
אלה החוויות שלנו מהטיול המדובר .

ההכנות

התכוננו לטיול הזה דיי הרבה זמן , היה לנו חלון זמנים מאוד קצר לחופשה  - מראשון עד רביעי .
כדי למקסם את זמן שהותינו – בחרנו בטיסות הכי טובות לנו .
-          בהלוך – טסנו עם איזי גט – טיסה שיצאה במוצש , ב9:50 , ונחתה בלונדון ב1:50 .
-          בחזור – טיסת אלעל – שיצאה מלונדון  ב10:20 בלילה – ונחתנו בארץ – כמה דקות לפני 5 בבוקר .
כתבתי על חוויות הטיסה שלנו, חזרה  בפוסט נפרד - כאן .
בשתי הטיסות – המחיר לא כלל מזוודות – ולכן היינו צריכים להוסיף עלויות נוספות  (העדפנו להביא מהארץ ולא לקנות שם) .
העלות – כ920 $ לזוג , כולל הושבה ומזוודות , הלוך ושוב .
לפני שהזמנו מלון – בדקתי מה המלון שהכי קרוב ל"מרכז העניינים " , שנוכל לעשות קניות – לשים אותם שם ולהמשיך , ללא שקיות .

Booking.com

המלון נמצא מטר מפריימרק , ושתי דקות הליכה מהייד פארק – ולכן הוא היה מצויין .

עלות :3900 ש"ח  (כולל ארוחת בוקר – ואופציה לביטול עד יום לפני הטיסה )

טיסה והגעה

כאמור – הטיסה הלוך הייתה באיזי ג'ט , הטיסה יצאה מטרמינל 1 , בזמן .

הופתעתי מאוד לטובה – מהחניה המסודרת (חניון 22 ) , מההגעה בשאטל הייעודי ותהליך מסירת המזוודות – שהלך דיי מהר .
הטרמינל עצמו קטן ובלי המון מקומות ישיבה , אבל לא בילינו שם המון זמן – כי העליה לטיסה הוקדמה , משום מה..
מכיוון שבחרתי מקום מראש – בשורה הראשונה – הייתה לי עדיפות בעליה לטיסה – והמקום עצמו היה מרווח ונוח.
חשוב לציין – שלמרות זאת – לא ניתן להזיז את הכיסא לאחור , מה שדיי מקשה על אלו שמנסים לישון .
הודענו מראש למלון שנגיע מאוד מאוחר בלילה , שלא יבטלנו לנו את הלילה שם .
כדי להגיע מהשדה למלון – בשעה כ"כ מאוחרת – לקחנו הסעה מחברת "דרך המלך " , הכל היה בסדר גמור – הנהג חיכה לנו , והביא אותנו ישר למלון .
העלות – 25 פאונד , לנוסע .

על הטיסה חזור - כתבתי פוסט נפרד - איך זה לטוס בפרימיום אקונומי של אלעל ?
סתם - כי בא לנו להתפנק קצת ...

המלון

כאמור – המיקום המנצח של המלון – הביא אותנו להזמין אותו , דווקא .
עשינו קניות בפריימרק - ובמקום להסחב עם השקיות - פשוט שמנו אותם בחדר , והמשכנו הלאה .
כשומרי כשרות – לא מצאנו כמעט כלום מה לאכול בחדר האוכל , שכן- ארוחת הבוקר האנגלית , כוללת בייקון , שועעית וירקות מבושלים .
רק לאחר עיון בתפריט – נודע לנו שניתן להזמין ביצים קשות ...
גיליתי שיש עגבניות שרי שהונחו כקישוט , כנראה – אבל מצאו את דרכם לצלחתי ... J
מעבר לכך – החדרים דיי קטנים (למרות ששידרגנו את החדר , עדיין ) , ויש רק מעלית אחת .
אבל , וזה משהו שבאמת לא ראיתי בחיי- והייתי פה ושם בבתי מלון – הם יצאו מגדרם כדי לעזור לנו , בכל שאלה , בקשה או סיוע והכוונה .
ביום האחרון  - אף הוזמנו לקוקטייל (שהוסב למסיבת תה ) , עם מנהל המלון ומנהלת הקבלה , לשמוע מה עבר עלינו , ולדבר איתנו . באמת שירות יוצא דופן – ומשאיר טעם טוב בפה ...

קניות

לא היו מבצעים מיוחדים בשבוע שבו היינו – ולא נסענו לקניון , כדי לקנות שם .
הכל מרוכז ברחוב אוקסופרד – מפריימרק וזארה ועד מותגי עלית , הכל שם .

כן - יש וויפי חופשי בפריימרק!

יש באנגליה עוד רשת זולה - tj maxx – שווה לבדוק גם שם – יש לפעמים מציאות והנחות שוות .
קצת הזכיר לי את  ROSS או     marshalls  האמריקאים ...
היתרון העצום שלה – שיש שם פינת ישיבה ומנוחה  J

בקיצור – אין מצב שתסעו ללונדון ולא תעשו שופינג !

אז מה עושים ?

מההתחלה החלטנו שאת הטיול הפעם עושים בנחת , לאט , ללא שום דבר שמלחיץ אותנו .
בסוף כל יום – המד צעדים בטלפון שלי הודיע שעברנו כ11 ק"מ לפחות ברגל – אז גם שעושים דברים באיזי – הולכים – והרבה .
לכן , אגב – ההמלצה שלי הגורפת היא לבוא עם נעליים הכי נוחות שרק אפשר !
יש המון אתרים היסטוריים בלונדון – וגם אם רצינו – לא יכולנו לבקר בכולם .
אז עשינו לנו רשימה של אתרים שאנחנו רוצים לראות והלכנו , לפי הקצב שלנו .
א.      הייד פארק . בנפרד מהשוק של ווינטר וונדרלנד – אליו נגיע בהמשך – הלכנו לפארק עצמו , לראות את פינת הנאומים , לשחק עם סנאים ולהנות מהנוף .

ב.      ארמון המלכה , לראות את השומרים שם .לא היינו בהחלפת משמרות , לא רצינו להיות שם בדוחק הגדול .

רק שימו לב - לא לדחוף יד לפה של הסוס - הם מלקקים .. :-)

ג.       מוזאון צ'רצ'יל (חובה לכל חובבי ההיסטוריה –שם נעשתה הסטוריה !)

ד.      כל איזור בתי הממשל – הפרלמט – ביג בן – שהיה בשיפוצים וכו' .
חוץ מזה – העיר מלאה בשווקי חג המולד – בכל כיכר ופינה .
ביקרנו בכמה מהם – בכיכר טרפלגר , בכיכר לסטר ובשוק הגדול – ווינטר וונדרלנד ...
שווה להרחיב קצת על ווינטר וונדרלנד .

הוא נימצא בפינה של הייד פארק , על שטח עצום – שמושך לשם המוני מבקרים .
שימו לב – בכניסה יש בידוק –  שלוקח מספר דקות (לנו זה לקח רבע שעה ) וגם לשם אסור להכניס בקבוקי שתיה!
במתחם יש מלא דוכנים – כמו קליעה למטרה , וזריקת חיצים וכו' – שהפרסים נעים בין בובות לפלייסטיישן .
לא נדיר לראות שם אנשים שסוחבים איתם בובות ענק (אנחנו לא זכינו בכלום ...)
חוץ מזה – יש שם מתחמי אוכל – בלי סוף , ושתיה .
מומלץ לבוא לשם בערב – כי המראה של האורות הצבעוניים פשוט מרהיב !

רק שימו לב למזג האוויר – ובואו עם ציוד חורף מתאים – נעליים , מעיל , כפפות וכובע .
הבעיה היחידה היא – שהחימום שם נעשה באמצעות אש – אז אח"כ יש לכם ריח של מדורה בבגדים ...

עוד מקומות שביקרנו בהם – מצודת לונדון , צ'יינה טאון , גשר לונדון ושוק קמדן .

עלינו גם לתצפית על העיר במגדל סקיי גרדן , ממרומי הקומה ה35 , השקפנו על העיר .
יש שם בתי קפה ופינות ישיבה נוחות ונעימות .
העליה במגדל בחינם - רק יש להזמין מקום באתר שלהם , ולהגיע בשעה היעודה .

היינו גם בקובנט גרדן , שזה שוק גדול ויפה , ששווה ביקור .

שווה להקדיש זמן לחניות בכיכר לסטר , חוץ מחוויית M&M , יש שם חנות לגו , ממש מדהימה .

יש עוד המון מה לראות ולעשות בעיר , אבל שוב -  כלום לא היה דחוף והכל באיזי , בהגדרה .

התניידות בעיר

הדרך היחידה להתנייע בעיר זו תחבורה ציבורית .
לא שייך לשכור רכב – גם בגלל העלויות , גם בשל הנהיגה בצד ההפוך – וגם כי אין חניה .
אבל תכלס – התחבורה בעיר מצויינת .
קנינו את כרטיס האוייסטר , שהוא סוג של כרטיס אשראי ניטען , ואיתו נסענו ברכבת התחתית , ובאוטובוסים.
ניתן להוציא אותו בכל תחנה – ויש אנשים – שכל תפקידם הוא לעזור לכם , הנוסעים , שם .
אנחנו דיי מבינים ברכבות תחתית – ודיי מהר התמצאנו , השילוט הוא נוח ובהיר , ושוב – בכל תחנה יש אנשים שזה תפקידם – לעזור לכם להתמצא .
מעבר לכך – שתי תוכנות שמאוד עזרו לנו – גוגל מפ'ס – וcitymapper  – שכותבת לכם בדיוק איזה אוטובוס או רכבת לקחת , איפה לעלות , וכמה תחנות זה ייקח .מומלץ!
מרוב שהרגשנו שהכל ברור וקליל , בחרנו לנסוע להית'רו ברכבת התחתית , מה שהיה בעייתי ביותר – כי להסחב לשם עם המזוודות היה סיוט .
אבל לא נורא  - הגענו בסוף ....

אוכל !!!!

מכיוון שהיינו במרכז העיר , ממש – היו לנו שתי פתרונות אוכל מצויינים וקרובים !
הראשון – מטר מהמלון – באיזור האוכל של כלבו סלפרידג'  - Selfridge  יש פינה כשרה – עם סלטים וסנדוויצים .

ממש ממולו - אגב - יש את איזור האוכל של מרקס אנד ספנסר - שם ניתן להשיג  אוכל כשר , יבש (קופסאות שימורים וכו')

והשני – רובנס –Reubens – בכתובת 79 Baker St, Marylebone, London W1U 6RG .
שם אכלנו ארוחת ערב בשרית גדלה וטובה .

בשאר הימים – פשוט עלינו על התחתית – ונסענו לשכונה היהודית גולדנס גרין , שם יש מבחר מסעדות – בכל רמת מחיר וטעם ...
אני חייב לציין שיש שם מקומות שהזכירו לי את בני ברק...

אנחנו התלהבנו מהחומוס בר – ואכלנו שם פעמיים .
כתובת : 82 Golders Green Rd, Golders Green, London NW11 8LN
נעים , טעים – ולא כ"כ יקר , יחסית ... יש להם דילים לצהריים שכוללים ראשונה – עקרית ושתיה ב15-12 פאונד .

חוץ מזה , בצהריים – חיפשנו מה לאכול – באמצעות האפליקציה "kosher near me "  - שכיוונה אותנו לסופרים שבהם יש סנדוויצ'ים כשרים .
אחד כזה מצאנו מטר מסקי גרדן  - בכתובת Lombard Street, London , EC3V 9AN 10-15 .
אם תסתבכו – תשאלו שם ויכוונו אותכם .

לסיכום – הייתה גיחה נחמדה – מלאה באורות של  החגים , קצת שונה , קצת מיוחדת .
אהבתי את האווירה , את השווקים ואת האורות .
לא כ"כ אהבתי את הצפיפות בכל מקום והשירים בערבית שהיו בכל מקום (נראה כאילו לונדון כולה נהפכה לאיראן , פה ושם)

אגב - בין כל נקודות האור של ה"גויים"  התחבאו להם החנוכיות שחיכו לזמנם - פה ושם ..