אמסטרדם, זוגי

טיול זוגי לאמסטרדם וסביבתה

בחודש ספטמבר 2016 נסענו , זוג דתי , לטיול באמסטרדם .
את כרטיסי הטיסה - הזמנתי בדצמבר 2015 - ולכן - טסתי עם אלעל , במחיר 350$ לכרטיס .
נכון , יש חברות שיכולנו במחיר יותר זול לטוס - אבל הן בלי מזוודה , ובשעות שלא היו נוחים לנו .
בהזמנה כ"כ ארוכה מראש - אני ממליץ לעשות ביטוח ביטול טיסה . ג'סט אין קייס...

לפני שנסענו , בדקנו איפה נוכל לעשות את השבת .
מסתבר שיש כמה בתי חב"ד באמסטרדם - אבל הכי נוח הוא בית החב"ד במרכז העיר , קרוב להכל , זמין ומזמין .
בעקבות המלצתם באתר - לקחנו את מלון NH Amsterdam Centre
הטיסה נחתה בשלום - והגענו למלון מאוד מאוחר , קרוב לחצות , ומה רבה הייתה תדהמתינו ששודרגנו לסוויטה של המלון!

זה בהחלט שידרג לנו את החופשה...
אגב - מאוד קל וזול להגיע אל המלון משדה התעופה , יש אוטובוס שעולה כ5 יורו , מהשדה - עד למלון , ממש בפתח.

ביום למחרת - קמנו והתארגנו , והלכנו לבית אנה פרנק .
מי שלא היה שם - אתר חובה , שמתאר את סיפור חייה של ילדה יהודיה שהוחבאה בבית בו הוקם המוזאון - עד שניתפסה ע"י הנאצים ימ"ש , ונירצחה .
חובה !!! להזמין כרטיסים מראש - אחרת עומדים שעות בתור ! - אנחנו הזמנו חודשיים מראש !!!

אחרי סיור (אגב לא מודרך , ולא נגיש כ"כ) , של כשעה , המשכנו ללכת ברחובותיה של אמסטרדם .
כמה צעדים משם - יש מוזאון גבינות - ולידו - מוזאון מקסים של ציבעונים!!!
חשוב לזכור - שאין לקנות ולהביא לארץ - שכן זה עובר על חוקי משרד החקלאות!
הסתובבנו בכיכר דאם , הלכנו ברחובות שליד - ולקראת ערב - עשינו שייט בנהר (עם הסברים בעברית!!)

ביום השלישי לטיול - שמנו פעמינו לעיירה זאנס-סכאנס .
הגישה לשם מאוד נוחה - 20 דקות נסיעה ברכבת מהתחנה המרכזית של אמסטרדם - ומשם הליכה קצרה ברגל - או רכיבה באופניים .
הלכנו ברגל , מריחים את ריחות מפעל השוקולד , נהנים ממזג האויר - ומיופיו של המקום .
העיריה נישמרה כמו שהיא מהמאה ה17 , ויש שם תחנות רוח שונות , ובכל אחת מהם - יש בעל מלאכה שמסביר איך תחנת הרוח שימשה אותו , כמו הטוחן קמח , איש התבלינים וכו' .
יש במקום גם חנות לקבקבי עץ הולנדיים , לגבינות , ומה לא ...
מזג האויר היה ניפלא - והמצלמה עבדה שעות נוספות ...

בחזור - עצרנו בעיירה בשם זאנדם  , שהיא סוג של מרכז קניות גדול .... יצאנו עמוסים ומרוצים .

זה היה למעשה סופו של היום , שהיה יום שישי . בערב הלכנו להתפלל בבית חבד  , ונישארנו לסעודת שבת , ואפילו לעונג שבת . היה טיפה עמוס - אבל עם אווירה טובה ו"שבת אחים גם יחד" .
בשבת בבוקר - הלכנו להתפלל בבית הכנסת הפורטוגזי - תפילה מעניינת ולא שגרתית .
אחרי התפילה היה קידוש נחמד - ולמרות שהוזמנו גם לצהריים בבית חב"ד -ויתרנו עליה -  ועשינו טיול רגלי בין הדוכנים של שוק הפשפשים , ולקראת ערב - עשינו פיקניק בוונדל פארק .
מאוד נוח להסתובב באמסטרדם - לעיר יש עירוב - ויכולנו ללכת עם תיקים , בכייף .

ביום ראשון - לקחנו סיור מאורגן לחיטהורן , עם חברת איזי ריידר אמסטרדם .אגב - מי שלא מתמצא , ורוצה לעשות עוד טיולים - גם בעיר איתם - יהנה משפע של הצעות (בתשלום , כמובן ) .
המדריכה הייתה ישראלית , האוטובוס היה מרווח , והנסיעה הייתה נעימה - מלאת הסברים ושופעת יידע .
עצרנו בדרך בחוות סחלבים , אבל המטרה העיקרית הייתה שייט בעיירה המוגדרת כ"ונציה של הולנד".
לא אלאה אתכם בפרטים - עד כמה הולנד בנויה ו"נילחמת" במים , אבל זאת אכן חוויה נהדרת וממולצת .
העיירה עצמה עמוסת תיירים - שבאים לחזות  בצורת החיים הזו - על המים .

בדרך חזור עברנו דרך סכרים ומכשולי מים רבים . היה בהחלט טיול מרתק ומומלץ.

ביום האחרון - עשינו סיבוב קניות נוסף בזאנדם .... חשוב להדגיש שהחנויות שם לא נפתחות לפני 10:30 - וחלקן אף ב11:00 .
חזרנו הביתה , עייפים אך מרוצים ....

כמה הערות :
א. יש בעיר המון קופי שופס וסמים מכל הבא ליד ולראות . זה לא הקטע שלנו , ולא עניין אותנו בכלל .
ב. אוכל - כל העיר מרושתת ברשת סופרים בשם אלברט הול , שניתן להשיג שם חומוס של צבר (בהשגחת הבד"ץ ) - עם ביגלה אוסם ...
מי שמעוניין במסעדות כשרות - או מלון כשר - יש באיזור היהודי - שמרוחק מהמרכז .
ג. הטיסה הזו דיי ארוכה - כ5 שעות , וישבנו במעבר החירום - שהיה סבבה מבחינת המקום לרגליים - אבל לא יכולנו להשעין לאחור את הכיסאות - והיה דיי מבאס .